23 Kasım 2018 Cuma

Çay falı

Günümüzde çay falı, kahve falı ile oldukça büyük benzerlikler gösteren bir fal çeşididir. Bu falda da aynı kahve telvesi gibi, bardak veya fincan dibinde kalan çay artıklarının oluşturduğu semboller doğrultusunda yorumlanır. Tıpa tıp kahve falında olduğu şekilde, bardak veya fincan, bir tabak yardımı ile ters çevrilme şekli ile bakılır. Kahve falında uygulanan aynı işlemler ve şekiller bu fal için de geçerlidir. 

Fakat çay falı, gerek halk arasında tutulmaması, gerek de bakılış yönünden insanlara çekici gelmemesi bakımından çok az kullanılan bir yöntemdir. Günümüzde pek çok kişi böyle bir falın varlığından bile haberdar değildir. Gene de arada sırada bazı yerlerde bakıldığı olmaktadır.
Yukarıdaki kısım alıntıdır Fakat aşağıda yazacaklarım benim gözlemlediğim çay falıdır.
Benim eskiden çay falı bakan bir tanıdıgım vardı.Bu kişiden çay falına nasıl bakılacağını sormuş ve bu bakım şeklini öğrenmiştim.Öncelikle bana anlattığı çayın mümkün olduğunca temiz suyla yapılmasıydı(ben su anda bunu bakım yapılırken arı suyun bakıma daha yardımcı olacağını düşünüyorum).Ayrıca içine çay konulan bardakta süzgeç yada benzeri araçlarında kullanılmaması gerekiyormuş.Yukarıda ki yazıda çay bardağnın yada bakım için nereye çay konuluyorsa o nesnenin ters çevrileceği yazıyor ama bu fal çeşidini bana öğreten kişi böyle yapmıyordu.Falına bakılacak kişi öncelikle çayını bitirir sonra niyetini içinden gecirerek bardağa üfler ve bakıcı bardakta kalmış olan çaya bakarak yorumlardı.Ben şahsen kahve falından biraz daha yorucu buluyorum bu bakım şeklini.Çünkü kahve falına bakarken gördüğünüz yada gördüğünüzü zannettiğiniz şekiller size yardımcı olurken çay falında vizyon yeteneğiniz daha bir ön plana çıkmaktadır.Bu nedenle daha fazla enerji harcamak zorunda kalırsınız

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder